Jeśli chodzi o „Integrację europejską” to sytuacja nie rysuje się tak różowo jak w przypadku przedstawionego niżej „Prawa Autorskiego”. To jeden z kluczowych przedmiotów w ramach kierunku Stosunki międzynarodowe. Proces pokojowego jednoczenia się demokratycznych państw Starego Kontynentu w II połowie XX w. i w XXI stuleciu wyznaczył nowe uwarunkowania geopolityczne, społeczne oraz gospodarcze europejskiej społeczności międzynarodowej, stanowąc jeden z kluczowych przedmiotów badań w ramach tej dziedziny nauki i kierunku studiów.
Konwersatorium prowadzone było równolegle z wykładem. Oprócz uzyskania pozytywnej oceny z kolokwium, studenci zobowiązani są także do zaliczenia egzaminu. Motywowało mnie to do skrupulatnej pracy dydaktycznej, konsekwentnych wymagań i szczegółowego weryfikowania wiedzy studentów- bez żadnych „taryf ulgowych”.
Statystyki – już nie tak optymistyczne, jak w przypadku Prawa autorskiego – dla 27-oaobowej grupy przedstawiają się następująco:
1 osoba nieklasyfikowana do oceniania ze względu na frekwencję zdecydowanie poniżej 50%. W tym przypadku nie mam podstaw
nawet do wystawienia oceny niedostatecznej.
3 X ndst (2) te osoby zostały skierowane na tzw. warunkowe zaliczanie przedmiotu, tym samym nie miały możliwości podejścia do egzaminu w pierwszym terminie.
5 X dst (3)
6 X dst+ (3+)
7 X db (4)
3 X db+ (4+)
2 X bdb. (5)– te osoby zostały zwolnione z egzaminu, z którego automatycznie uzyskały
najwyższe noty- oceny bardzo dobre, czego raz jeszcze gratuluję!
Średnia końcowa grupy wynosi 3,60– mogłoby być nieco lepiej…
Wszystkich serdecznie pozdrawiam, życząc powodzenia w kolejnych etapach studiowania!!!
mgr Paweł Machalski